Veelgestelde vragen
Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.
Een adres is makkelijk te wijzigen. U kunt wijzigingen telefonisch of per e-mail aan ons doorgeven via dutchinsurance@allianz.nl of bel 033 479 17 27.
De premie van uw autoverzekering wordt o.a. bepaald aan de hand van uw postcode. De wijziging zal zeer waarschijnlijk effect hebben op uw premie.
• U heeft het afgelopen verzekeringsjaar schade geclaimd welke van invloed is op uw no claim korting. Of juist schadevrij gereden waardoor u meer korting krijgt.
• Ieder jaar bepalen wij opnieuw uw premie. Dit doen wij op basis van de leeftijd van de regelmatige bestuurder, uw adres, uw auto, de schadevrije jaren en de gekozen dekking.
Als u niet akkoord gaat met de premieaanpassing dan kunt u uw autoverzekering, conform de polisvoorwaarden, opzeggen. Wij zullen dan uw polis beëindigen.
U kunt uw opzegging per e-mail aan ons doorgeven via dutchinsurance@allianz.nl.
Dit is het internationale bewijs dat u verzekerd bent. U kunt dit document geprint meenemen of als pdf-bestand in uw mailbox bewaren. Zo heeft u altijd uw verzekeringsgegevens en belangrijke telefoonnummers bij de hand.
De volgende gegevens staan op uw Internationaal Verzekeringsbewijs:
• In welke landen uw auto verzekerd is
• Welk kenteken verzekerd is
• In welke periode de verzekering geldig is
• Het Internationaal Verzekeringsbewijs nummer
In Duitsland, Spanje en Polen is het verplicht een Internationaal Verzekeringsbewijs bij u te hebben voor uw caravan of aanhanger, als deze meer weegt dan 750 kilogram. Het Internationaal Verzekeringsbewijs voor uw caravan kunt u aanvragen via dutchinsurance@allianz.nl door een kopie van uw caravankentekenbewijs op te sturen.
Let op: de verplichting geldt ook als u door deze landen heen rijdt, op weg naar andere landen!
De WA + Uitgebreid Casco (all risk) biedt u standaard 1 jaar nieuwwaarde garantie. U kunt deze periode uitbreiden naar 2 of 3 jaar. Als uw auto total loss of gestolen is, kunt u afhankelijk van de gekozen periode overstappen in een nieuwe auto. Wilt u uw nieuwwaarde garantie uitbreiden? Neem dan contact op met onze klantenservice via dutchinsurance@allianz.nl of bel 033 479 17 27. Wij helpen u graag verder.
Heeft u een demo auto of bent u niet de eerste eigenaar van de auto? Dan heeft u standaard 3 jaar aanschafwaarde garantie in uw dekking zitten. Uw auto moet dan wel via de Volkswagen, Audi, SEAT of ŠKODA dealer of een Bovag aangesloten garage zijn aangeschaft.
Heeft u een geïmporteerde auto? Dan zit de 3 jaar aanschafwaarde garantie alleen standaard in uw dekking als deze door de Volkswagen, Audi, SEAT of ŠKODA dealer is geïmporteerd en aangeschaft.
Uw mobiliteit is belangrijk voor ons. Heeft u gekozen voor een all risk of beperkt casco dekking? Dan krijgt u in de volgende gevallen vervangend vervoer bij schadeherstel via een
MerkZeker Schadeherstelbedrijf:
• Tijdens reparatie van uw auto
• Bij diefstal: 30 dagen
• Bij total loss: 7 dagen bij beperkt casco en 30 dagen bij een all risk dekking
Let op: u krijgt geen vervangende auto als het om een van de volgende auto’s gaat: taxi, negenpersoonsbusje, oldtimer, lesauto, leaseauto, verhuurauto of kampeerauto.
Wilt u uw dekking graag uitbreiden? Neem dan contact op met onze klantenservice via dutchinsurance@allianz.nl of bel 033 479 17 27. Wij helpen uw graag verder.
Wilt u uw dekking graag uitbreiden? Neem dan contact op met onze klantenservice via dutchinsurance@allianz.nl of bel 033 479 17 27. Wij helpen u graag verder.
Bij de DutchInsurance autoverzekering zijn accessoires van uw auto tot € 3.500 gratis verzekerd. Wilt u een hoger bedrag aan accessoires verzekeren? Dan heeft u de keuze om uw accessoires voor € 5.000 voordelig mee te laten verzekeren.
Wilt u uw dekking graag uitbreiden? Neem dan contact op met onze klantenservice via dutchinsurance@allianz.nl of bel 033 479 17 27. Wij helpen u graag verder.
* Bonus/malus korting op basis van de opgebouwde schadevrije jaren.